share this

Wednesday, November 19, 2014

si CANTIK dan si BISU

Hey guys...rasanya dah lama sangat aku tak hapdate entry pasal cintan-cintun, entry bersifat eww ewww geli kan. so hari ni sebelum aku tido petang tadi aku terfikir nak buat entry ni...actually dah lama nak buat. cuma takde idea mencurah bagai susu krimer pekat manis yang dituang dalam teh tarik..perghh sedap! Eh..

Kali ni aku nak cerita pasal situasi yang baru2 ni aku alami, aku perhati dan aku terfikir..apakah itu?

SITUASI 1
Pada suatu hari sedang aku dating kat salah sebuah mall ni, tiba2 aku rasa lapar. So aku decide nak pegi mekdi, makan big mac! dah siap order semua aku tunggu la staff tu siapkan apa aku order. Then kat sebelah kanan aku ternampak sepasang couple pun duk tengah order. Dalam masa aku perati tu aku perasan yang si boy asyik tengok menu tanpa berkata apa2 kat girlnya. Seketika kemudian tiba2 dia keluarkan "hand sign" tunjuk kat girl tu. I assume dia nak bagitau apa yang dia nak. Then baru aku sedar yang rupanya boy tu bisu.

SITUASI 2
Kali ni agak kebetulan aku tengah jalan2 kat mall yang sama dalam situasi 1 tadi. Tapi aku bukan kat mekdi. Dekat dengan elevator tu ada mesin penimbang berat. So aku pun agak teringin la nak tau berapa berat aku walaupun tau yang berat aku takkan cecah angka yang aku nak. Then aku perasan yang mesin tu berkarat ya rabbi...tak jadi den! Dalam duk usha2 mesin tu aku nampak la couple ni..Sekali lagi aku pelik tengok cara diorang berkomunikasi. Si boy bagi "hand sign" kat si girl. Tapi si girl tetap mengeluarkan suara (sebab aku dengar dia cakap). Si boy tengok girl dan bagi respon dengan "hand sign" jugak.

So then untuk kedua kalinya aku terserampak dengan couple yang merupakan "si cantik dan si bisu" atau "the beauty and the mute" dalam konteks yang agak comel bagi aku. Aku tak sure yang couple yang aku nampak tu adalah couple yang sama ataupun couple berbeza. Pardon my memory..banyak sangat fikir punya pasal sampai lupa banyak benda.

Point is aku rasa couple yang macam aku story kat atas sangat jarang kita tengok. Jarang kita akan jumpa sorang yang normal memiliki partner yang kurang upaya. right?
Aku respect girl tu sebab sentiasa ada dengan boy tu. I bet it's not easy for her.

Whatever it is, how many times can we see the kind of situation I mentioned above? Luckily for me though I get to see it twice and I find it "sweet".
If by any chance that I have somebody like that guy, i'll be happy to be the "voice". It's nice to feel needed. It makes us feel loved. I'm not asking for it to happen though, I'm just saying IF I happen to be dealing with someone like that guy, I would be happy.. I guess.





2 comments:

Daftar Slot Online said...

thanks for article..
Your article so helpful..
thankyou

Carisahabat said...

Mau punya banyak uang?? Ayo Segera Daftar-Deposit-Main-Withdraw Datang segera jangan sampai tidak kebagian ya. Link resmi klik saja ya
>>JOIN<<
>>DAFTAR<<

 
thank you for visiting my blog