share this

Wednesday, November 10, 2010

artikel tak bertajuk



hari ni aku nak cakap pasal bahasa rojak.tapi sebelum tu aku nak mintak maaf la sebab aku buat artikel ni semata-mata nak jadi alasan untuk aku pakai bahasa rojak dalam post-post aku yang akan datang...hehee...ok la,mana nak start ekk??honestly aku tak rasa yang bahasa rojak ni salah pun.dulu bukan main kecoh lagi bila kat Malaysia ni ramai orang guna bahasa rojak....bagi aku guna bahasa rojak ni ada baiknya jugak.daripada aku guna bahasa Melayu or bahasa Inggeris yang tunggang terbalik dan serba kekurangan, lagi baik aku campur tapi ikut kesesuaian la..hahaha.oppsss..lupa plak nak bagitau maksud bahasa rojak...actually bahasa rojak ni adalah penggunaan bahasa Melayu dan Inggeris dalam ayat samada dalam penulisan mahupun pertuturan.so tak hairan la isu ni dulu memang hot!maklumla, Malaysia ni negara yang basically bersasaskan melayu.so bahasa pun mestilah bahasa Melayu.hehe...ok la, bagi korang yang nak guna bahasa rojak tu, aku tak kisah asalkan jangan terbawa-bawa dengan amalan tu.kalau dah terpengaruh sangat nanti jadi lain pulak.tulis surat rasmi pun guna bahasa rojak.naya la jawabnya...haha...anyway,macam yang aku cakap tadi, aku buat artikel ni sebab nak jadi alasan untuk guna bahasa rojak dalam artikel-artikel aku.so, literally aku dah mintak kebenaran korang(pembaca) la kan?so kalau ada yang tersinggung dengan apa yang aku tulis, aku mintak maaf awal-awal..after all, aku bukan orang melayu.so bahasa melayu aku tak la superb...hmmm..tu je la kot...ok!have fun~=)

0 comments:

 
thank you for visiting my blog