share this

Sunday, March 13, 2011

how are you feeling right now?


siapa tau dalam kegembiraan dan gila2 seseorang tu dia sebenarnya tgh sedih???hmmm....susah nak detect especially kalau org tu dah expert psl hiding feelings ni. tak tau la nak ckp mcm mana...hehe...kenapa tiba2 aku ungkitkan psl benda ni???ntah la...tiba2 rasa nak story ckit tentang orang yang suka diamkan diri dan coverkan prasaan doirang dgn buat benda lain or bzkan diri...the BIG question is, knp diorang nak sembunyikan perasaan diorang? setahu aku, expressing feelings is a simple thing to be done. and u can show or say it to anyone. and feelings SHOULD be expressed, not kept silent. kalau diam2 je, i believe it will bring bad things to the person. like what? depression of course...yela, kalau dah simpan banyak sgt benda dalam kepala sampai langsung tak luah, mesti la kemurungan akan berlaku. rasanya la...hehehe....aku bukan pakar psikologi. lagi satu, aku actually respect ngn org yang pandai sgt sembunyikan prsaan especially sedih ni. sebab? walau dalam apa keadaan sekalipun, orang takkan prasan yang dia tengah down. kat depan org mcm takde ape pun terjadi kat dia, padahal mcm2 perkara dah jadi kt dia terutamanya prkara yg melibatkan prasaan, yg membuat dia rasa sedih....pelik kan???aku dah kenal ramai org mcm ni, tap2 satu ada cara sendiri nak "kurangkan" tekanan yang diorang rasa. yang paling normal adalah mintak perhatian orang. mintak tu, mintak ni sampai kita jadi boring asyik nak layan dia je. spesis lagi satu buat modification kat diri diorang. contoh? kerat tangan sampai berdarah...siap karang puisi lagi. satu lagi spesis suka sgt buat bnda2 pelik. fesyen pun tukar...jadi la emo. ni pun normal gak coz mmg ramai la golongan ni sekarang...hishhh...tak tau dah nak sambung apa, so aku chow dulu. nak tdow la. ngantuk giler!babai...

0 comments:

 
thank you for visiting my blog