share this

Tuesday, March 1, 2011

terkenang [sayu mode]


hari ni rasa sayu je bila bangun...ntah apa mimpi aku mlm td. aku dah tak ingat. yela, mimpi bukan sesuatu yang kita boleh ingat 100%. tu fakta...tapi apa yang membuat aku lebih sayu pagi ni bila kawan aku call mintak aku temankan dia pegi stesen bas. dia nak balik kampung sebab nenek dia sakit. aku pun terus je kata ok. spontan giler! dalam mamai2 aku terus bangun dan mandi. lepas siap2 kawan aku call bgtau dia dah tunggu. bila kitorg jumpa dia bgtau yang nenek dia dah meninggal...innalillahiwainnailaihiraji'un...bila aku dengar, aku pun sedih jugak. tapi kawan aku tu selambe je bgtau. siap senyum lagi...tak tau la kalau dia just tunjuk mcm dia ok, tp dalam hati dia sedih sgt...sape tau...wallahualam...bila fikir2 balik, aku teringat family aku nun jauh di sarawak. bayangkan kalau anything happen kat any of my family members, aku nak buat ape? nak balik jugak ke? dah la jauh...kalau dekat boleh la. ni la dugaan berjauhan dari family, bila jadi hal2 yang mengingatkan kita kat family, kita pun jadi sayu, rindu kat kampung halaman. masa dekat dgn family aku tak pernah rasa mcm aku rasa sekarang. maybe sebab aku tau yang diorang takkan pegi mana2. kalau ye pun aku tak jauh. so takde effect sangat. few months ago nenek aku pun meninggal. tapi masa tu aku tak rasa anything pun. mcm org takde perasaan. andaian aku, maybe sebab aku tak rapat dengan nenek, so perasaan sedih tu tak terasa sgt. sekarang baru aku tau mcm mana rasanya bila terkenang kat orang tersayang. sedih, rindu, nak jumpa sgt2...semua aku rasa. yes, sakit, maut semua ditangan Tuhan. kalau sakit atau maut nak datang, takde sape2 boleh halang. those things come without warning. there's no ALERT!!! button for us to push. apa yang aku nak cakap ialah kita takkan tau bila maut datang kat kita. baru2 ni kawan aku ada mention benda yang sama. he's right and aku pun tak nafikan benda tu. terpulang pada kita untuk buat apa yang patut or not selama kita hidup. tapi sekarang, apa yang aku tau, aku saaaaangaatttt rindukan family aku...tambah2 bila dengar lagu "home" dr micheal buble nih...mendayu2 je. rasa nak balik je...huhu~niat aku buat entry ni bukan nak "tangkap leleh" kat blog ni, tapi sekadar nak kongsi. kadang2 buat entry emosional mcm ni apa salahnya...kan?honestly aku rasa sebak je sekarang...kalau la boleh balik, aku memang nak balik. jeles tengok member2 dpt balik kampung tiap2 minggu..yela, dekat kan...tapi takpe la, dah terlanjur aku kat sini, nak buat mcm mana. teruskan je la. yang penting aku tak lupa orang tersayang...=)))

0 comments:

 
thank you for visiting my blog