share this

Monday, January 23, 2012

the journey thru dot dot dot

Alhamdulillah...
aku dah sampai kat KLIA...
sekarang aku tengah menikmati chicken prosperity burger kat mcD...
so menyempat la jugak aku mencarut sikit kat blog ni kan.
sementara tunggu pukul 6 nak check in baik aku bantai blogging and facebooking kat sini.
so aku nak cite pasal aku punya journey before aku sampai sini...
seriously aku tak sabar nak blah dari melaka!
tak syok kalau sunyi kat umah.
member semua dah balik,
tinggal aku dengan roomate aku je.
so dengan perasaan tak sabarnya, aku dengan roomateku tak abis2 tengok jam,
kira berapa lama lagi nak keluar dari "sarang" yang kitorang dah duduk selama beberapa bulan...
sumpah tak best!

tadi masa turun dari rumah,
kitorang pulangkan kunci rumah kat ofis,
pastu keluar tunggu teksi nak hantar pegi melaka sentral...
sampai2 je kat melaka sentral tu kitorang terus cari port nak duduk...
maka terjumpa la 3 seat kosong...
kat sebelah seat tu ade dua orang tua,
suami isteri...
diorang syik senyum je tengok kitorang...
lepas letak2 barang, tiba2 uncle tu tanye...
"chi na li...???"
wahhh...mandarin la pulak!
aku tak tau nak jawab ape...
yang terkeluar dari mulut aku just "hah...??"
memang la aku faham dia tanya "nak pegi mana?"
tapi how was i supposed to answer that in mandarin???HAHAHAHA
then aku jawab je la nak balik sarawak...sebab uncle tu tanya balik dalam BM, "nak pegi mana?"
tiba2 auntie yang kat sebelah tu excited...
dia cakap "kami pun balik swak" sambil senyum...
pastu kitorang pun borak2 la sikit...
maklumla aku ni peramah kalau orang peramah ngan aku...*uhuk

then member aku ajak pegi 7-11...
time jalan tu dia bgtau yang aku patut buat plastic surgery...what???
just because orang cina selalu salah anggap yang aku ni cina,
tak bermakna aku kena tukar muka aku jd muka melayu so that diorang tak cakap cina dengan aku...
aku honestly think i'm proud to have chinese look...
muka cina tapi bangsa lain susah nak cari beb!
so kira macam aku ni exclusive la...limited edition gitew! WAAHAHAHA
so instead of buat plastic surgery bagai, why not aku just blaja bhs mandarin?
kan ke lagi berguna...
actually kan aku nak sangat jadi orang cina...
kenapa la aku tak lahir dalam famili cina?
muka cina dah ade...
bukan tak suka lahir as melanau...
i'm proud of who i am,
but consider it's a dream will never be real...
aku happy aku melanau...full stop!

back to my story...
so last2 aku sampai la kat KLIA...
kalau tadi aku lepak mcD, 
sekarang aku kat KFC pulak...
HAHAHAHA...
aku tak suka lekat lama2 kat satu tempat...
tak senang duduk...
asyik nak jalan je.

ok la, aku ngantuk dah...bateri lappy pun dah nak abis...
ditambah plak wifi KLIA ni limited to 3 hours only!
damn it! mentang2 free...
adious u guys!
see y'all kat sarawak klak k!
esok aku fly to sibu, then balik hometown mukah! weeeeee
jumpa next sem semenanjung!


p/s sori takde gambar...malas nak edit n letak watermark...takde mase!

1 comments:

Anonymous said...

maklumla aku ni peramah kalau orang peramah ngan aku?ha3 lwak2

 
thank you for visiting my blog