share this

Tuesday, January 17, 2012

kisah geli untuk dijadikan pedoman

nak dijadikan cerita...alkisah terjadi di laman muka buku aka facebook yang digemari ramai sehinggakan tahap ketagihan untuk log in hari2 semakin menjadi-jadi...

a few days ago ada someone add member aku kat dalam satu group. group tu tak perlu la aku nak bagi link cause it's a closed group and only members can see it. first day dia masuk was normal. nothing weird was going on. the next day, he was shocked to see someone i know is in that group as well. it's my cousin! tak perlu la aku sebut cousin yang mana and link FB dia. but seriously member aku terkejut hari tu sampai rasa nak keluar dari group tu. malu katanya. lagipun dia memang tak teringin nak join group yang macam tu. tapi orang add plak. so biar je la kan. so dia tak jadi keluar dengan menganggap cousin aku adalah orang asing dalam group tu. but then something else happened. tak tau kenapa member aku ni gila sangat nak aktif bagai kat group tu. kan tak pasal2 ada orang dah admire! shit la! dia main2 je sebenarnya! langsung takde niat nak pikat, seduce, cari partner or what so ever. dia just nak have fun. tapi ntah macam mane la "orang2" ni boleh tertarik kan. tak faham aku. salah ke dia flirt2 sikit? aku rasa macam biasa je kalau orang macam tu. kenapa mesti ada yang nak terpikat bagai? adoiii...

then dia boleh plak post benda macam2 kat group tu yang membuatkan certain orang frust menonggeng sangat. ntah pape! he said he didn't planned all that to happen in the first place. far from expecting those kind of thing to happen to him. it's kinda hilarious for me though...i mean bukan aku taknak fikir perasaan orang tapi logik ke baru kenal for a few days then terus suka? borak baru sepatah dua, jumpa pun tak lagi, then tiba2 ajak couple...seriously??? for me all those are nonsense. but even if kalau betul ada antara korang yang ada perasaan macam tu, baik buang jauh2 la hati tu. ignore je. tu bukan hati korang yang bercakap! WAHAHAHAHA...sukati je kan aku. tapi betul ape aku cakap. orang kata "tak kenal maka tak cinta" tapi diorang ni belum kenal pun dah cinta. macam mane tu?

so tu la kisah member aku yang malang tu...panjang kot dia cite kat aku. tapi aku malas la nak taip banyak2 kat sini kan. takut dia baca then tak pasal2 aku kene carut....HAHAHA...
but i would like to advice la kan. tak kisah la kat member aku tu ke or orang2 yang terpikat kat dia. 

first nasihat to my fren:
1) please jangan "flirt" sangat dengan orang. aku bukan tak suka orang macam ni. tapi satu je masalahnya, klau someone tu jadi playful, sumpah orang tertarik! charming je orang tengok. kalau tak caye try la. flirt je k, bukan berlagak sombong or desperate macam certain orang tu. asyik2 nak post bende pelik2. ingat orang suka ke? please lah!

2) kalau ye pun nak flirting, DP fb tu bior le buruk2 sikit. baru la orang tak layan kau. ni tak, letak gambar mengalahkan artis. pose maut gitu! dah tentu2 la orang terpikat kan. first impression maa...kalau DP kau buruk, aku jamin orang tak pandang kau langsung. kalau taknak letak gambar buruk, letak gambar ikan ke, bunga ke, babi hutan ke kan...baru la orang tak tengok. so boleh la kau buat sesuka hati. tak payah fikir orang terpikat bagai. geli ade la! HAHAHAHA

3) penggunaan ayat jangan melampau. serius weyh. ayat memang bagi efek. that's why orang panggil "mengayat". iewww...kalau kau guna ayat yang betul2 kena, memang boleh buat orang cair tahap M&M pun bleh cair dalam tangan. ayat maksud aku ni tak semestinya ayat bunga2...kalau semua kapel guna ayat bunga2 aku tak tau ape akan jadi. dunia penuh kejiwangan! errrr...tak boleh terima! so korang yang rasa2nya suka guna ayat power rangers tu, elok la fikir dulu sebelum tekan enter k...kang tak pasal2 ade orang putih mate. lalalala...actually takde istilah "pick up line" kalau nak pikat seseorang. manusia je pandai2 buat. kononnya nak bagi orang yang dipikat tu rasa dihargai la, selesa la, disayangi la...dan yang paling penting ayat2 tu buat si pengayat rasa hebat! perlu ke??? 


secondly nasihat to korang2 yang cepat sangat jatuh cinta lagi dan lagi dan lagi...:
1) jangan mudah terpedaya! wahhh...skema giler ayat aku. terpedaya ape plak ni? mane ade orang tipu2. ye memang betul takde orang tipu2 masa mengayat, tapi ukur pada tahap kejujuran diorang. ape yang diorang cakap tu betul ke dari hati yang bersih lagi suci lagi murni dan yang paling penting IKHLAS???ke diorang just cakap tanpa berfikir...? bagi aku yang merupakan seorang lelaki, most of the guys yang cakap benda2 sweet ni actually tak ikhlas. cuba tanya kalau tak caye. diorang just say those sweet2 words sebab dah takde benda nak cakap kat awek yang diorang ayat. so terkeluar la ayat bunga2 yang memikat hati kan...so gurls or guys yang mudah sgt jatuh hati cinta hati tu, beware k! 

2) jangan pedulikan kata hati. sesungguhnya itu kebenaran. like i said just now, "tak kenal maka tak cinta" but how come kalau baru kenal 2 3 hari, then hari ke-4 terus ajak couple? logik ke? kamon la! ingat budak2 ke? yeah, budak2 memang cepat suka kat sesuatu benda. tau ape bendanya? MAINAN! nampak tak resemblance yang aku maksudkan? maksud aku kalau baru 2 3 hari kenal then terus suka, tu bukan real feelings...tu just keinginan untuk mencari "permainan" baru...FAHAM???malas aku nak terang...

3) tak payah nak jadi gedik jugak. kalau takde angin takkan pokok bergoyang kan. kalau takde yang menggedik takkan ade yang terhegeh nak masuk jarum. well, betul tak? aku tak kata ramai yang kat FB or laman sosial tu gedik2, tapi kalau dah macam "murah" sangat macam mana la orang taknak beli. DP pun gambar posing ala2 marylin monroe tak cukup kain. status single. post plak "sunyinya takde pakwe/makwe", "kalau ade pakwe/makwe kan best, bleh jugak jadi teman sms"...haaaa, kan ke menduga iman namanya tu?
so yang berperasaan macam tu(senang fall in love), cermin2 la diri korang dulu sebelum nak salahkan si pengayat ok!

dah3!!! geli aku asyik taip perkataan iewww2 dari tadi. tu je la nasihat yang aku dapat bagi. tak payah nak bagi banyak sangat. ingat otak aku ni boleh perah macam kelapa?santan bleh keluar macam tu je...tapi kan, tak sangka plak entry ni boleh jadi panjang giler...HEHEHE

ok la, aku dah ngantuk ni. penat jadi burung hantu. burung hantu pun penat beb! nak tido dulu la...panas giler malam ni. harap2 la bleh tdo kan...


p/s semua nasihat diatas adalah dirujuk terlebih dahulu dengan panel berkaliber lagi dedikasi dan berpengalaman. so jangan risau, anda akan berjaya!

p/s 2 layan lagu encik mimpi best gak sebelum tido...lalalala~~~

p/s 3 ilustrasi yang tertera tiada kena mengena dengan entry...sekian terima kasih!




0 comments:

 
thank you for visiting my blog