share this

Tuesday, November 8, 2011

aku mencarut...

hari ni aku hantar kawan aku g melaka sentral...nak balik dungun. dia sorang je.kesian...takpe fill, ada ms aku g sana k! time tunggu tu ada plak nampak sorang mamat ni...jalan huyung-hayang macam nak langgar orang, mata merah. 1st impression aku, "WHAT THE HELL NGN MAMAT NI? MABUK KE TGH HIGH???" aku ngn member aku dok tengok je gelagat dia...

pastu bas pun sampai, member aku naik, then aku ngn member aku yg lg sorang pun blah...singgah mydin. aku cakap aku tak penah g mydin, so aku try la masuk...1st time weyh! hahaha...
tengah dok belek2 barang tu, member aku bgtau, "him again"...then aku tengok...laaa, mamat tadi lagi!
datang dekat aku plak tuh... mula2 aku buat bodo je tapi pastu tiba2 dia tanya something, pastu tanya lagi dan lagi... WTH???!

yang aku pelik, aku plak tetiba gatal nak tanya psl mata dia yang merah semacam tu... "mata ko kenapa?" then dia jawab, RABUN...rabun??? seriously??? aku tengok macam tgh stim! kahkahkah!!!

ok, apa motif aku story pasal mamat tu? mamat yang member aku anti semacam, tapi aku takde isu ngn dia...
well, aku actually suka berkawan ngn orang bermasalah...
tapi aku jenis yang pilih orang,
aku suka orang yang bermaslah, tp a LONER! yang suka jalan sorang2,
bukan nak kata aku nak jadi macam dia,
bukan juga nak kata aku nak tolong dia kembali ke pangkal jalan (ayat tak bleh blah)
tapi there's something about these people yang buat aku rasa nak approach diorang...
rasa mcm ada connection??? YES!
yes, deep inside aku rasa aku sama je macam diorang,
but luckily aku tak jadi macam diorang,
coz i was taught and raised pretty well by my family...
so whatever problem melanda, aku buat tak tau...
tapi makin aku membesar, a.k.a meningkat dewasa, aku sedar yang aku tak boleh ketepikan masalah aku...
so makin lama aku rasa nak memberontak sangat!
nak try semua benda gila out there! tak kisah la apa...janji aku nak jadi bad ass!
tapi bila teringat family, aku fikir 2 3 kali...last2 aku tak buat pun apa yang aku fikir...
ya, aku berbeza dgn mamat tadi, aku berbeza dgn org lain...sgt tak sama!
mamat tadi takde siapa nak save dia dari jadi macam tu...
benda tu buat aku rasa kesian...kalau boleh aku nak temankan dia.
aku tau banyak benda yang dia nak luahkan,
dia perlukan seseorang,
tapi bila dia perhatikan kat sekeliling,
takde sape2 nak dgr dia mengadu...
aku faham...faham sangat!
that's why aku suka berkawan dgn org macam tu...
bila tengok diorang ni slalu sorang2,
aku teringat diri aku...
rasa macam tak nak ada orang lain yang senasib dgn aku...
at least kalau aku approach diorang, be friends with them,
hopefully they will not feel lonely anymore...
so that they know how to move on...
aku rapat dgn family, tapi tak bermakna rapat dalam segala hal...
aku tak pernah berani nak kongsi masalah dgn family,
apatah lagi dgn orang luar...
sorang2, sunyi sgt...
tu la reason aku tak nak ada manusia jadi macam aku...
tak tau mistake kat mana,
aku langsung tak tau mcm mana nak luahkan masalah kat orang,
maybe sebab masalah aku terlalu private utk aku ceritakan...makan masa...
tapi aku suka dgr masalah orang...
rasa diri berguna sgt bila ada orang perlukan aku walaupun just untuk dgr dia mencarut...
sebab aku rasa diperlukan...
but above all,
aku tau, one day aku takkan diperlukan lagi...
before that time come,
i want to live my life like there's no tomorrow!
i want to enjoy it!
coz i know, when that day finally arrive,
i will be lonely again...
just like before...
that's the fact,
that will never change...
my fate perhaps...

sekian...

p/s aku actually langsung takde mood...sentap tau tak!!!
=(

0 comments:

 
thank you for visiting my blog