share this

Sunday, November 13, 2011

telling YOU, telling ME...


apa yang aku rasa sekarang?
aku nak lari!
sumpah nak lari...
lari jauh2...
jauh dari masyarakat bising...
jauh dari masyarakat "cantik"
jauh dari masyarakat "hebat"

tapi aku tau, aku tak boleh...
semakin aku lari,
semakin masalah mengejar, 
semakin aku sembunyi,
semakin beban mencari...

aku tau,
aku faham, 
masalah takkan sudah kalau aku lari,
aku lari, 
maknanya aku pengecut, 
maknanya aku penakut,
maknanya aku BODOH!

walau terasa diri tak dihargai,
tak berguna,
itu semua hanyalah khayalan, 
hanyalah mainan perasaan...

aku sedar,
TUHAN memberikan ujian,
ujian yang lebih sukar berbanding orang lain...
ya, aku terima...
namun tak bermakna aku kuat...
aku akui, aku tak pernah menang melawan perasaan...
aku selalu tewas!
tapi apakan daya, 
aku manusia lemah...tak pandai menjaga diri...
senang tergoda, terpengaruh...

itu luahan hatiku...



p/s sorry kalau korang rasa nak muntah baca entry ni...this is what happen if i write in Malay...it become so JIWANG... which is why i don't really like to write in Malay. not to say Malay is not beautiful or i don't like Malay, but it's just that i'm not used to write such "flowery" words...
=) peace!





0 comments:

 
thank you for visiting my blog