share this

Monday, June 25, 2012

hidup tak selalu indah

ok aku dah kenyang!
FYI aku baru balik dari makan,
actually tadi dah tido tapi terjaga sebab lapar.
sebab belum dinner lagi,
badan pulak gatal2 kena gigit nyamuk.
damn nyamuk!
tadi masa aku kat kedai makan aku nampak pekerja kat kedai tu baru nak makan.
kiranya kitorang macam makan sama2 la.
sebelum makan tu sorang baca doa makan,
yang lain tolong aminkan.
seronok je tengok diorang gelak2,
mesra gitew with each other.
masa tu la aku terlintas nak update blog.
sebetulnya aku seronok tengok diorang happy,
bukan aku tak happy dengan member2 aku,
tapi hidup kitorang berbeza.
diorang keja kuat kat kedai makan tu tiap2 hari,
tapi keja aku hanya study.
aku tau diorang penat,
aku tau diorang stres layan kerenah pelanggan hari2,
tapi still boleh tunjuk muka senyum,
tapi still boleh happy.

dalam dunia ni sape2 ada masalah,
sape2 boleh mengalami stres,
sape2 boleh tertekan.
macam aku,
student life memang stressful.
nak2 sekarang dah final.
tapi masa2 susah macam ni la kena kuatkan diri,
sabar,
usaha lebih,
banyakkan doa.
InsyaAllah kita boleh hadapi,
dengan senyuman.

haiwan pun tau berbaik-baik. manusia?

"hidup tak selalu indah, langit tak selalu cerah",
ayat tipikal ramai orang.
ya, memang betul hidup tak selalu indah.
hidup ada masa kita naik,
ada masa kita turun.
hari ni kita gembira,
tak semestinya esok kegembiraan tu kekal,
sebaliknya kalau hari ni kita berduka,
tak semestinya esok kita berduka jugak.
yang penting kita pandai menghadapi masa2 macam ni.
masa gembira, nikmati masa tu sebaik mungkin.
live it like there's no tomorrow,
tapi kalau masa sedih, sabar itu penting.
percaya akan hari esok,
hari yang lebih ceria dan bermakna.
InsyaAllah hari tu akan datang.

sangat  sweet...indahnya ciptaan Allah



p/s formula hidup: hargailah kehidupan. walau seremuk mana hati dilukai, bentuklah ia semula dan serahkannya kepada Ilahi.

4 comments:

Anonymous said...

"Tough time never last BUT tough DO" :))

encik kacang said...

yeah...be strong...always. :)

Liyana said...

formula hidup: hargailah kehidupan. walau seremuk mana hati dilukai, bentuklah ia semula dan serahkannya kepada Ilahi. - okey suka ayat ni. =)

encik kacang said...

liyana, try la.insyaallah akan berjaya.

 
thank you for visiting my blog